21 Μαρτίου 2020 READ

Τι πρέπει να ξέρετε για την παραμονή στο σπίτι με τα παιδιά

Τι πρέπει να ξέρετε για την παραμονή στο σπίτι με τα παιδιά

Το κλείσιμο των σχολείων και η παραμονή των παιδιών στο σπίτι ως μέσω πρόληψης και αντιμετώπισης του coronavirus – 19 , αναπόφευκτα έχει αλλάξει τις ισορροπίες με αποτέλεσμα παιδιά και γονείς να καλούνται να προσαρμοστούν στην νέα καθημερινότητα.

Τι μπορούν λοιπόν να κάνουν οι γονείς ώστε να διαχειριστούν τη νέα συνθήκη και τις προκλήσεις που προκύπτουν από αυτή;

1. Πρόγραμμα: Είναι πιθανό τα παιδιά να θεωρήσουν το διάστημα αυτό, αντίστοιχο με αυτό των διακοπών .Πράγματι, οι εξελίξεις ευνοούν την ύπαρξη ευελιξίας στο καθημερινό πρόγραμμα των παιδιών. Ωστόσο, πρέπει να θυμόμαστε ότι τα παιδιά χρειάζονται μια ρουτίνα καθώς τα βοηθάει να νιώθουν ασφάλεια μέσα σε αυτή και να μην αποσυντονίζονται. Είναι καλό οι γονείς να διαμορφώσουν ένα πρόγραμμα -σε συνεννόηση με τα παιδιά- στο οποίο θα καταγράφονται οι καθημερινές δραστηριότητες τους. Εντάξτε σε αυτό, χρόνο αφιερωμένο στις επαναλήψεις σχολικών μαθημάτων και φροντίστε να διατηρούνται σταθερά τα ωράρια γευμάτων και ύπνου.

2. Δημιουργικός χρόνος: Ενθαρρύνετε τα παιδιά να αξιοποιήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους δημιουργικά. Ενδεικτικά, μπορείτε να τα εμπλέξετε στη μαγειρική, στη ζωγραφική, να παίξετε επιτραπέζια παιχνίδια μαζί τους κ.α. Θυμηθείτε ότι το διάστημα αυτό προσφέρεται για τη σύσφιξη των σχέσεων των μελών της οικογένειας και για την καλλιέργεια επικοινωνίας.

3. Κοινωνικοποίηση: Η απομόνωση προφανώς στερεί από τα παιδιά τη δυνατότητα να κοινωνικοποιηθούν με συνομήλικους, κάτι που ενδεχομένως τους εγείρει αισθήματα μοναξιάς ή και ανία. Με σύμμαχο τη τεχνολογία, τα παιδιά μπορούν να αξιοποιήσουν το χρόνο που περνούν μπροστά από τις οθόνες για να επικοινωνήσουν με τους φίλους τους κάνοντας ομαδικές βιντεοσυνομιλίες κ.α.

4. Εκτόνωση: Είναι πολύ δύσκολο για τα παιδιά να παραμένουν σε ένα περιβάλλον που δεν μπορούν να εκτονώσουν την ενέργεια τους. Μάλιστα, είναι πιθανό κάτι τέτοιο να τους δημιουργήσει αυξημένη ευερεθιστότητα και ανησυχία. Έτσι, ενθαρρύνετε τα παιδιά να επιδοθούν σε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν σωματική άσκηση (π.χ. χορός, γυμναστική στο σπίτι, παιχνίδια στον κήπο ή μια μικρή βόλτα σε ανοιχτό χώρο).

5. Οθόνες: Αναπόφευκτα λόγω των μειωμένων ερεθισμάτων , ο χρόνος που περνούν τα παιδιά μπροστά από οθόνες (κινητά, τηλεόραση , ηλεκτρονικούς υπολογιστές ) είναι αυξημένος. Ωστόσο, αυτό έχει αρνητικές συνέπειες στην υγεία τους ενώ ελλοχεύει ο κίνδυνος εθισμού σε αυτές. Οι γονείς χρειάζεται να βάλουν όρια στο πόσο χρόνο θα περνούν τα παιδιά μπροστά από οθόνες (συνολικά). Επίσης, είναι σημαντικό να ενημερώνονται για το περιεχόμενο που τα παιδιά παρακολουθούν. Για να το πετύχουν αυτό, καλό είναι να μην τοποθετούν τις ηλεκτρονικές συσκευές στο δωμάτιο των παιδιών αλλά σε κοινόχρηστο χώρο ή και να παρακολουθούν μαζί τους τις επιλογές τους, συζητώντας για αυτές.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτή η περιπέτεια θα μας φέρει πιο κοντά και θα μας προσφέρει νέες εμπειρίες. Δείτε το σαν ευκαιρία και όχι σαν περιορισμό!

Ευχαριστούμε θερμά το HR.PSYCHOLOGY-TODAY.GR για την παραχώρηση του άρθρου.

Φωτογραφία: HR.PSYCHOLOGY-TODAY.GR

Προηγούμενο
Επόμενο
Facebook Istagram Youtube